- Podstawą do zamieszczenia reklamy jest zlecenie podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Zleceniodawcy lub ustna umowa kupiecka, określające rodzaj reklamy, jej powierzchnię, terminy. Warunki płatności oraz cenę i wysokość rabatów określa wydawca zgodnie z obowiązującym cennikiem ogłoszeń lub potwierdzeniem przyjęcia zlecenia do realizacji.
- Zlecenia powinny zawierać informację, czy Zleceniodawca jest płatnikiem VAT i ewentualne upoważnienie do wystawienia faktury bez podpisu odbiorcy oraz w przypadku rozpoczynania współpracy dokument stanowiący podstawę prawną działania Zleceniodawcy, np. kopie odpisu KRS, zezwolenie na działalność gospodarczą itp.
- Ceny reklam wraz ze wszystkimi rabatami ustalane są zgodnie z aktualnym cennikiem.
- O zmianie cennika reklam Wydawca powiadomi Zleceniodawcę 2 miesiące przed ich wprowadzeniem.
- W przypadku zmiany cennika w trakcie trwania długoterminowego zlecenia, nowe ceny wchodzą w życie po upływie 2 miesięcy od daty ich wprowadzenia.
- Wszelkie materiały tekstowe, nie będące materiałami redakcyjnymi, są traktowane jako artykuły reklamowe i sygnowane nadtytułem „ogłoszenie” oraz nazwą i logiem firmy reklamującej się. W przypadku ogłoszeń tekstowych materiały muszą być dostarczone w postaci elektronicznej.
- Zlecenia na publikację reklam muszą być składane nie później niż w terminie jaki jest opublikowany w aktualnym cenniku ogłoszeń.
- Wycofanie zlecenia może nastąpić w terminie nie późniejszym, niż ostateczny termin przyjmowania zleceń podany w cenniku ogłoszeń. Wycofanie zlecenia po tym terminie upoważnia wydawcę do obciążenia Zleceniodawcy równowartością 100% uzgodnionej wartości reklamy.
- Ostateczna data przyjmowania materiałów oraz zmian w treści reklamy mija 7 dni po terminie przyjmowania ogłoszeń. Po przekroczeniu tego terminu ogłoszenie może zostać przesunięte na następne wydanie.
- Wszelkie zmiany w treści reklamy - podane wyłącznie na piśmie - mogą być dokonane nie później niż 3 dni po terminie przyjmowania ogłoszeń.
- Ostateczna data przyjmowania materiałów mija 3 dni po terminie przyjmowania ogłoszeń. Po przekroczeniu tego terminu ogłoszenie może zostać przesunięte na następne wydanie.
- W przypadku zleceń długoterminowych, w razie niedostarczenia nowych materiałów w terminie określonym w pkt. 10, Wydawca ma prawo do zamieszczania reklamy danej do poprzedniego numeru.
- Wydawca ma prawo do odmowy przyjęcia materiałów nie nadających się do reprodukcji z powodu złej jakości lub nie odpowiadających parametrom technicznym.
- Jeżeli materiały dostarczone do reprodukcji mają być zwrócone Zleceniodawcy, należy to wyraźnie zaznaczyć w zleceniu.
- Wydawnictwo zastrzega sobie prawo pobierania opłat za wykonywanie materiałów poligraficznych.
- Życzenia odnośnie umiejscowienia reklam (przy określonym temacie redakcyjnym) mogą być spełnione tylko w przypadku określonych wielkości, terminowego zlecenia i w miarę możliwości technicznych.
- Za ogłoszenie przyjęte po terminie przyjmowania ogłoszeń oraz za ekspresowe przygotowanie materiałów poligraficznych pobierana będzie opłata dodatkowa do wysokości 40% wartości ogłoszenia.
- Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych ogłoszeń oraz ma prawo odmówić zamieszczenia reklamy i wkładki jeśli ich treść lub forma pozostają w sprzeczności z linią programową i charakterem publikacji Wydawcy.
- Maksymalne odszkodowanie w przypadku uzasadnionej i przyjętej reklamacji to ponowna publikacja poprawnej reklamy.
- Reklamacje dotyczące reklam przyjmowane są w terminie 7 dni od daty ukazania się reklamy, w formie pisemnej.
- Płatności za wykonanie zlecenia dokonywane są w formie przelewów na konto Bank Pekao S.A. nr 93 1240 6609 1111 0000 4934 1504.
- Faktury wystawiane są po ukazaniu się ogłoszenia. Ustaloną kwotę należy wpłacić nie później niż 14 dni od daty wystawienia faktury lub w terminie ustalonym w potwierdzeniu zlecenia.
- W wypadku opóźnienia płatności Zleceniodawca zostaje obciążony odsetkami 0,082 % za każdy dzień zwłoki. Wydawca zastrzega sobie prawo wstrzymania druku wcześniej zamówionych reklam oraz nie przyjęcia kolejnego zlecenia jeżeli poprzednie rachunki nie zostały opłacone.
- Istnieje możliwość różnorodnych form insertingu - zamieszczenie wkładki reklamowej wymaga przedłożenia wzoru i jego akceptacji przez Wydawcę. Wkładki, które wyglądem przypominają Tygodnik Poradnik Rolniczy, lub inną publikacje PWR pod względem graficznym lub zawierają obce reklamy, nie będą przyjmowane do dystrybucji.
- Rabat za gotowy materiał - 5% - tylko w przypadku dostarczenia poligraficznych plików bez konieczności potwierdzenia.
- W przypadku przedterminowego zerwania umowy naliczane będą kary pieniężne od wysokości niesłusznie naliczonego rabatu.
- Wydawca zastrzega sobie prawo wstrzymania druku wcześniej zamówionych reklam po nieopłaconych trzech rachunkach. Wznowienie reklam po uregulowaniu zaległości, nowe reklamy na zasadach przedpłaty.
- Zamówienie reklamy oznacza akceptację powyższych warunków sprzedaży.
- W sprawach spornych nie ujętych w powyższych zasadach obowiązują przepisy Kodeksu Cywilnego.