DLACZEGO REKLAMA PRASOWA?

• dotarcie z przekazem do konkretnej grupy docelowej – odbiorcy to świadome, stałe grono czytelników, którzy płacą za dostęp do wybranego pisma – dlatego w wielu przypadkach będą to osoby bardziej zamożne i wykształcone.
• w przypadku prasy nie ma mowy o irytujących reklamach, które uniemożliwiają zapoznanie się z tekstem lub przeglądanie pisma. Z tego względu reklamy prasowe są też częściej pozytywnie odbierane przez czytelników.
Nawet najdroższa reklama nie zjedna firmie klientów, jeżeli jej forma będzie dla nich irytująca i wzbudzająca negatywne emocje.
• prasa jest medium cieszącym się największym zaufaniem – czytelnicy są osobami przywiązanymi do konkretnych tytułów – dlatego jest większa szansa na to, że treści w nich zamieszczane zostaną odebrane jako bardziej wiarygodne.
• zarówno zauważalność, jak i intensywność kontaktu z reklamą prasową są bardzo wysokie! Reklama w prasie jest zauważalna w 86% procentach i jest kilkunastokrotnie przeglądana przez czytelnika.
Statystyczny czytelnik ma świadomy kontakt wzrokowy z reklamą, wynoszący średnio 8 sekund.